MMI

A piac határozza meg a pálinka árak mozgását

Amikor bármilyen terméket, szolgáltatást megvásárolunk egy adott helyen, soha nem lehetünk biztosak abban, hogy az valóban a legkedvezőbb ár, persze figyelembe véve a vásárolt termék valódi piaci értékét.

Sokszor futhatunk bele olyan esetbe, hogy az adott termék láthatóan nem ér annyit, de mégis egy vagyont kérnek el érte. Viszont a pálinka árak tekintetében, a boltok polcain keresgélve, szintén nagy szórást tapasztalhatunk. A kereslet-kínálat alakulása minden esetben meghatározza az adott termék aktuális árát. Tehát, ha a pálinka árak felfelé mozognak, az több dolgot is jelenthet. Egyfelől nőtt a kereslet vagy csökkent a kínálat, másfelől adótartalom növekedés is szóba jöhet, vagy egyszerűen csak a nagyobb haszon érdekébe árat emelnek. A pálinka árak más termékhez hasonlóan változnak. Ez főleg az adott termék minőségétől, valamint annak népszerűségétől is függ. Egy jól megmarketingezett termék jobb fogyást fog eredményezni, viszont a reklámköltségek miatt, csak kismértékű többletjövedelem folyhat be.

Hosszabb távon azonban a jobb ismertség és nagyobb elégedettség révén, akár magasabb áron is ugyanolyan fogyás várható. A pálinka árak tehát nem mindig a termék valós értékét képviselik. A kommersz és prémium kategóriákon belül is változhatnak a vásárlási szokások, amelyek tovább ösztönzik az árszintek szabályozását. A pálinka árak valójában mindig a pénztárcához mérten tűnhetnek magasnak vagy alacsonynak. Egy biztos, aki szereti a minőségi termékeket, biztosan hajlandó többet áldozni azokért. Ha ellátogat az idrinks.hu webáruházba, meglepődve tapasztalhatja, hogy a kiváló minőség mellé, igazán kedvező árak is párosulnak, a többi piaci szereplő kínálatához képest.

Vélemény, hozzászólás?