MMI

A reklám törvény aktualitásai

Korábban már volt szó róla, hogy a digitális ügynökség, vagy reklámügynökség égisze alatt dolgozóknak tisztában kell lenniük az aktuális média törtvénnyel és szabályozásokkal. De ami talán egy digitális ügynökség és reklám ügynökség életében még kiemeltebb fontossággal bír, az a reklámtörvény. A reklám fogalmát a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény határozza meg. Ez a törvény részletesen rögzíti, hogy mit szabad, és mit nem egy reklámban. Ezért is számít mankónak minden ügynökségi és reklámozással foglalkozó gazdasági társaság számára. A törvény lényegét jól összefoglalja az első bekezdése, mely pontos idézet szerint a következő: Az Országgyűlés a polgárok, így különösen a fiatalkorúak egészségének védelme, a társadalom rendjére káros hatások visszaszorítása, valamint – a gazdasági hatékonyságot és a társadalmi jólétet szolgáló piaci verseny fenntartása érdekében – az üzleti tisztesség követelményeit betartó vállalkozások érdekeinek védelme céljából, a szakmai önszabályozás gyakorlatának jelentőségét elismerve és e célból az önszabályozás keretében létrehozott magatartási kódexek betartásának ellenőrzését megerősítve, a következőtörvényt alkotja.

Vélemény, hozzászólás?